خریدار پسته بسته بندی نمکی شده صادراتی

خریدار پسته بسته بندی نمکی شده صادراتی

خریدار پسته بسته بندی صادراتی بیشتر کدام کشور ها هستند؟ علاوه بر طعم نمکی کدام طعم ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد؟ کدام ارقام بیشتر در بسته بندی از آنها بهره می برند؟

سوال اول اینجاست که خریدار پسته بسته بندی عمدتا در بازار داخل است یا خارج؟

باید گفت که پسته به دلیل اینکه محصول ایرانی است کمتر در داخل کشور از بسته بندی های کوچک خریداری می کنند.

عمده بازار داخل این محصول را به صورت فله و کیلویی آن را تهیه می نمایند.

اما صادرات پسته بسته بندی رونقی خوبی دارد، که می توان از این روش برند های ایرانی را نیز به دنیا معرفی نمود.

نوع بسته بندی پسته صادراتی با توجه به نیاز خریدار و همچنین کشور مقصد تعیین می شود.

کشور های خریدار پسته بسته بندی به چندین گروه تقسیم بندی که به اختصار در مورد آنها توضیح داده می شود.

 

خریدار پسته بسته بندی صادراتی ایران

اولین و مهمترین خریدار پسته بسته بندی صادراتی ایران کشور چین است.

این کشور سالانه مقدیر زیادی پسته ایران را با بسته بندی های گرامژ و فه سفارش می دهد.

عمده بسته بندی های صادراتی هم به صورت سلفون و قوطی می باشد.

بعد از کشور چین اتحادیه اروپا و کشور های همسایه مانند عراق از بزرگترین مشتریان خارجی این محصول می باشند.

اتواع طعم های پسته برای بسته بندی

پسته نمکی بسته بندی از محبوب ترین طعم ها بشمار می رود.

البته ذائقه هر کشور با کشور و منطقه دیگر کاملا متفاوت است.

اما عموما ۳ طعم نمکی معمولی، نمکی آبلیمویی و طعم زعفرانی از تمامی طعم های دیگر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

در بسته بندی های کوچک چون کمتر از پسته خام بهره می برند، نوع طعم مورد استفاده از اهمیت بالایی برخوردار می شود.

ارقام پسته برای بسته بندی صادراتی

ارقام پسته بالغ بر ۱۰۰ نوع هستند، اما تعداد محدودی تجاری می باشند.

بعضی از این ارقام در بازار داخل مورد استفاده قرار می گیرند و بعضی برای صادرات.

در بسته بندی های صادراتی پسته عمدتا دو رقم پسته فندقی و پسته احمد آقایی بیشتر کاربرد دارد.

در بازار داخل این قضه کاملا بر عکس است و پسته اکبری و پسته کله قوچی بیشتر در میان مردم خریدار دارد.

منبع: شرکت پسته داریس