قیمت برگه زردآلو

قیمت برگه زردآلو خشک با هسته

برگه زردآلو از جمله محصولاتی هست که به صورت های مختلف در بازار موجود می باشد. یکی از انواع آن را می توان به نوع خشک این محصول اشاره کرد که بسیار در میان مصرف کنندگان انواع برگه ها پرطرفدار می باشد.

تولید کنندگان برگه زردآلو در ایران

شاید مهمترین نکته ای که هر خریدار به آن توجه دارد در هنگام خرید انواع برگه زردآلو قیمت تمام شده این محصول است.
به همین دلیل بسیاری به دنبال شهر های تولید کننده این محصولات هستند تا بتوانند برگه های مورد نیاز خود را با نازل ترین قیمت و بالاترین کیفیت با حذف واسطه ها خریداری کنند.
شهر های زیر از جمله بزرگترین تولید کنندگان این محصل در کشور به حساب می آیند.

  • آدربایجان شرقی
  • سمنان
  • تهران
  • آذربایجان غربی
  • زنجان

حجم برداشت و تولید زردآلو و برگه زردآلو در آذربایجان شرقی از سایر استان ها دیگر بالا تر می باشد و رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.

قیمت برگه زردآلو

از ایران به عنوان سومین تولید کننده زردآلو در جهان یاد می شود همین امر نگاه ها را برای تهیه این محصول به ایران روانه داشته است.
کشور ما سالانه 344 هزار تن زردآلو تولید می کند در کنار این امر در میان تولید کنندگان زردآلو جایگاه پانزدهم را به خود اختصاص داده است.
سرمازدگی در سال 1402 سبب کاهش میران برداشت این محصول از اراضی ایران شده است که شاید بتوان یکی از عوامل افزایش قیمت را به این موضوع نسبت داد در کنار این امر افزایش نرخ ارز که یکی از مهمترین و اساسی ترین عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت انواع محصولات داخلی سبب افزایش قیمت انواع زرذآلو و برگه زرد آلو شده است.

پیش بینی و روند بازار زردآلو

 

همانطور که گقته شد سرمازدگی در سال جاری بر روی بازار این محصول تاثیر داشته که همین امر تا حدودی سبب افزایش قیمت زردآلو شده است.
باید یه این نکته نیز توجه کرد که ترکیه که به عنوان بزرگترین تولید کننده این محصول به حساب می آید نیز دچار سرمازدگی شدید شده که شاید از  این موضوع بتوان به عنوان یک فرصت مناسب جهت بدست آوردن بازار جهانی نگاه کرد.